YLEISET SOPIMUSEHDOT
01.01.2002
1. YLEIST�
1.1. AVENETin tuotteilla sek� verkkopalveluilla
(esim. p��sy, katselu ja selailu) ja muilla palveluilla tarkoitetaan
niit� AVENETin maksullisia ja maksuttomia palveluja (j�ljemp�n�
Palvelu), joiden k�yt-t�minen on mahdollista n�iden sopimusehtojen
nojalla.
1.2. Asiakas (j�ljemp�n� Asiakas) on luonnollinen
tai juridinen henkil�, jolla on n�iden sopimuseh-tojen mukainen oikeus
k�ytt�� Palvelua.
1.3. AVENET (j�ljemp�n� AVENET tai
Palveluntarjoaja) on n�iss� sopimusehdoissa tarkoitettu Palvelun ja
Aineiston omistaja, haltija, v�litt�j� tai myyj�. AVENET toimii
Edupolin liiketoimintayksik-k�n�. Edupoli kuuluu It�-Uudenmaan
koulutuskuntayhtym��n.
1.4. Aineistolla (j�ljemp�n� Aineisto) tarkoitetaan
miss� tahansa muodossa olevaa AVENETin ai-neistoa, kuten artikkeleita,
ilmoituksia, kuvia, mainoksia, myyntiesitteit�, piirroksia, ��nt�
yms. Ai-neisto voi olla AVENETin, Asiakkaan tai kolmannen tahon
AVENETille tuottamaa.
1.5. J�rjestelm�ll� (j�ljemp�n� J�rjestelm�)
tarkoitetaan laitteistoja, palvelimia ja ohjelmistoja, joilla AVENET
yll�pit�� Palvelua.
1.6. AVENET my�nt�� Asiakkaalle oikeuden k�ytt��
rakentamaansa ja yll�pit�m��ns� tietoverkkoa n�ist�
sopimusehdoista ilmenevill� ehdoilla.
1.7. Hankkimalla mink� tahansa AVENETin tuotteen tai
palvelun Asiakas vahvistaa AVENETin Palvelun tilauksen. Samalla Asiakas
vahvistaa perehtyneens� AVENETin sopimusehtoihin, hyv�k-syv�ns� ne
sek� sitoutuvansa niit� noudattamaan.
1.8. Voimassa olevat sopimisehdot julkaistaan AVENETin
kotisivulla osoitteessa www.avenet.fi. Sivulla olevat sopimusehdot
korvaavat aina kaikki edelliset. Asiakas on velvollinen tutustumaan
kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.
1.9. N�iss� sopimusehdoissa mainittu 'kirjallisesti'
tarkoittaa yhteydenottoa joko kirjeell� tai faksilla, ellei muuta ole
erikseen mainittu.
2. SOPIMUKSEN SYNTY
2.1. Asiakkaan taholta sopimus tulee voimaan, kun
Asiakas on hyv�ksynyt n�m� sopimusehdot ja t�ytt�nyt Palvelun
hankinnassa tarvittavat tiedot AVENETin Palveluun liittyvill�
www-sivuilla ja re-kister�itynyt AVENETiin tai muulla AVENETin kanssa
erikseen sovittavalla tavalla. Asiakas on re-kister�itynyt, kun
Palveluntarjoaja on my�nt�nyt Asiakkaalle salasanan. Palveluntarjoajan
taholta sopimus tulee voimaan, kun Asiakkaan rekister�ityminen
Palveluun on hyv�ksytty.
2.2. AVENETin Asiakkaalleen l�hett�m�n laskun
maksaminen tarkoittaa my�s n�iden sopimuseh-tojen hyv�ksymist�.
3. AVENETIN OIKEUDET, VELVOLLISUUDET JA VASTUUT
3.1. AVENET toimittaa Asiakkaalle verkon k�ytt��n
tarvittavat k�ytt�j�tunnukset, salasanat sek� muut tarpeelliset
tunnisteet. Palveluntarjoajalla on my�s oikeus muuttaa asiakkaan
k�ytt�j�tunnusta, verkko-osoitetta, s�hk�postiosoitetta, salasanaa
tai Internetin osoitetietoja tai muita tietoverkkoliitty-m�n
k�ytt��n tarvittavia tai liitett�vi� tietoja, mik�li ne
aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai p��llekk�isyyk-si�
Palveluntarjoajan tietoj�rjestelm�ss� tai eiv�t noudata hyv��
tapaa.
3.2. AVENETilla on oikeus, mutta ei velvollisuutta
tarkastaa, muuttaa tai kielt�� sopimattomaksi katsomansa Aineiston
julkaiseminen, erityisesti mik�li Aineisto on lakien, hyv�n tavan tai
markki-nointis��nn�sten vastaista.
3.3. Maksullisten Palvelujen osalta AVENETilla on
oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot ja harkin-tansa mukaan vaatia
Asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Asiakkaana olevalta
juridiselta henkil�lt� voidaan vaatia LY-tunnus tai vastaava
rekisterinumero.
3.4. AVNETilla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi
katsomallaan tavalla ja muuttaa Palvelun sis�l-t��. Mahdollisista
muutoksista ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa etuk�teen Palveluun
liittyv�ll� www-sivulla tai Asiakkaan laskutus- tai
s�hk�postiosoitteeseen. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisi�
muutoksia, kuten laitteistojen tai ohjelmistojen p�ivityksi�.
3.5. AVENETilla on oikeus tilap�isesti keskeytt��
Palvelu, jos se on v�ltt�m�t�nt� Palvelun, sen teknisen muutoksen
tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-,
muutos- ja huoltot�iden vuoksi tai mik�li lait, asetukset,
viranomaisten m��r�ykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten
j�rjest�jen suositukset t�t� edellytt�v�t. Palveluntarjoaja
pyrkii siihen, ett� keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja ett�
siit� aiheutuvat haitat j��v�t mahdol-lisimman v�h�isiksi.
Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etuk�teen keskeytyksest�.
3.6. AVENET ei vastaa J�rjestelm�n teknisten
vikojen, huoltojen tai asennust�iden aiheuttamista katkoksista,
tietoliikenneh�iri�ist� eik� niist� mahdollisesti aiheutuvasta
tiedon tms. muuttumisesta tai katoamisesta. Palveluntarjoaja pyrkii
pit�m��n Internet-verkon omalta osaltaan h�iri�tt�m�n�.
3.7. AVENET vastaa vain vahingoista, joiden osoitetaan
johtuvan sen omasta tahallisesta tai t�rke-�n tuottamuksellisesta
menettelyst�. Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu kuitenkin Asiakkaan
enint��n yhden kuukauden (1 kk) ajalta maksaman Palvelun hintaan.
Vahingonkorvausta on vaadittava Pal-veluntarjoajalta kirjallisesti
kuukauden (1 kk) kuluessa siit�, kun vahingonkorvauksen perusteena
olevasta virheest� ilmoitettiin tai viiv�stystapauksessa siit�, kun
toimitus tapahtui.
3.8. V�lillisi�, varallisuuteen tai taloudellisiin
menetyksiin kohdistuvia, ennalta arvaamattomia, yll�t-t�vi� tai
ylivoimaista estett� (force majeure) tarkoittavia, samoin kuin
kolmansiin osapuoliin kohdis-tuvia vahinkoja Palveluntarjoaja ei korvaa.
3.9. AVENETin korvausvelvollisuus k�sitt��
Palveluntarjoajan omasta virheest� Asiakkaalle aiheu-tuneen
v�litt�m�n henkil�- ja esinevahingon. V�lillisen vahingon
Palveluntarjoaja on kuitenkin vel-vollinen korvaamaan vain, jos virhe
tai vahinko johtuu huolimattomuudesta Palveluntarjoajan puo-lella.
Kuluttaja-asiakkaalle aiheutuneet vahingot korvataan t�ss�
sopimuksessa mainituin tavoin, ottaen huomioon kuitenkin pakottavat
kuluttajasuojalains��d�nn�n m��r�ykset.
3.10. Maksuttomien palveluiden osalta AVENET ei vastaa
Asiakkaalle aiheutuvia v�litt�mi� eik� v�lillisi� vahinkoja.
3.11. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelussa
esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai
luotettavuudesta tai Palvelussa kaupan pidett�vien tai v�litett�vien
tuotteiden tai palvelusten virheett�myydest� tai niit� koskevien
tietojen oikeellisuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelussa olevien
mielipide- ja keskustelupalstojen sis�ll�st�.
3.12. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaan
k�ytt�mien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja
yhteensopivuudesta Palveluun.
3.13. AVENET ei vastaa konsultointivirheist� eik�
kolmansien osapuolten virheist�.
3.14. AVENET ei vastaa tietoverkon palvelujen,
tietojen eik� muun saatavan informaation sis�ll�st� tai
toimivuudesta eik� n�iss� esiintyvist� tai n�ist� aiheutuvista
h�iri�ist�. Palveluntarjoaja ei my�sk��n vastaa tietoverkosta
tulevasta asiakkaaseen, tietoj�rjestelm��n tai palvelimen
sis�lt��n kohdistuvasta h�irinn�st� tai Palvelun luvattomasta
k�yt�st�, luvattoman k�yt�n yrityksest� tai jostain n�ihin
rinnastettavasta.
3.15. AVENET ei vastaa asiakkaan palvelimen sis�ll�n
laillisuudesta.
3.16. AVENETilla on oikeus tehd� varmuuskopioita
siit� datasta, jota sen koneilla ja verkossa on.
3.17. AVENETilla on velvollisuus ilmoittaa
sopimusmuutosehdotuksista ja muutoksista omilla sivuillaan osoitteessa
www.avenet.fi ja samassa yhteydess� ilmoittaa, milloin muutokset
astuvat voimaan.
3.18. AVENET pyrkii huolehtimaan siit�, ett� Palvelu
t�ytt�� kohtuulliset tietoturvallisuusvaatimukset, mutta ei vastaa
tietoturvallisuuden puutteiden eik� tietoturvariskien kuten
tietokonevirusten Asiakkaille aiheuttamista vahingoista.
4. ASIAKKAAN OIKEUDET, VELVOLLISUUDET JA VASTUUT
4.1. Ainoastaan olemassa olevalla luonnollisella tai
juridisella henkil�ll� on oikeus rekister�ity� Asiak-kaaksi.
Luonnollisen henkil�n rekister�itymisen edellytyksen� maksullisiin
palveluihin on v�hint��n 15 vuoden ik�. Alle 18-vuotiaalta tai
muutoin vajaavaltaiselta edellytet��n maksullisten Palveluiden
ostamiseen holhoojan suostumus tai ett� oikeustoimi on olosuhteisiin
n�hden tavanomainen ja merkitykselt��n v�h�inen tai ett�
oikeustoimi tehd��n vajaavaltaisen omalla ty�ll� ansaitsemilla
varoilla.
4.2. Asiakas saa k�ytt��ns� AVENETilta
k�ytt�j�tunnukset, salasanat ja n�ihin verrattavat muut mahdolliset
tunnistetiedot. Asiakas vastaa siit�, ett� n�m� eiv�t miss��n
tilanteessa joudu ulkopuolisten k�ytt��n. AVENET ei vastaa asiakkaan
k�ytt�j�tunnuksen ja/tai salasanan paljastumisesta aiheutuvaa
vahinkoa, ellei paljastuminen ole johtunut AVENETin omasta
laiminly�nnist�. K�ytt�j�tunnuksen haltija on vastuussa
k�ytt�j�tunnuksellaan tehdyst� tietoliikenteest�.
4.3. Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta,
levitt�m�tt�, l�hett�m�tt� tai v�litt�m�tt� Palvelussa
Aineistoa, joka on lain ja/tai hyv�n tavan vastaista, yllytt��
t�llaiseen toimintaan tai edist�� sit�. Asiakas vastaa siit�, ett�
Asiakas ei tallenna, levit�, l�het� tai v�lit� Palvelussa tai
Palvelun kautta tekij�noikeudella, tavaramerkkioikeudella tai muulla
immateriaalioikeudella suojattua Aineistoa ilman tekij�n tai
oikeudenhaltijan lupaa. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan em.
verkkoon tuottamaansa Aineistoon liittyvist� riitaisuuksista ja niist�
aiheutuvista kustannuksista ja korvauksista.
4.4. Asiakas vastaa siit�, ett� h�nen Palvelussa
tai Palvelun kautta myyt�v�ksi, lainattavaksi, vuokrattavaksi tms.
tarjoamansa tavarat ja palvelut eiv�t ole lain ja/tai hyv�n tavan
vastaisia ja ett� h�nell� on oikeus mainittuun toimintaan.
4.5. Palvelu sis�lt�� tekij�noikeudella,
tavaramerkkioikeudella ja muilla oikeuksilla suojattua Aineistoa.
Palvelu sellaisenaan on suojattu tekij�noikeudella Suomessa voimassa
olevan tekij�noikeuslain mukaan. Asiakkaalla ei ole ilman tekij�n,
oikeudenhaltijan ja Palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa
oikeutta valmistaa Aineistosta muutettuna tai muuttamattomana
kappaleita, esitt�� julkisesti, tarjota kappaletta myyt�v�ksi,
vuokrattavaksi tai lainattavaksi taikka Aineistoa muutettuna tai
muuttamattomana muutoin levitt�� yleis�n keskuuteen tai n�ytt��
julkisesti tai muuten kaupallisesti hy�dynt�� Aineistoa.
4.6. Asiakas k�ytt�� tietoverkkoa omalla
vastuullaan sek� vastaa omasta toiminnastaan tietoverkossa lain ja
hyvien tapojen mukaisesti. AVENETilla on oikeus poistaa Aineisto, jos se
loukkaa tekij�noikeuksia, hyv�� tapaa, kansainv�lisi�
m��r�yksi� tai lain m��r�yksi� tai jos materiaali aiheuttaa
haittaa Palveluntarjoajan liiketoiminnalle. Mik�li Asiakas toimii
tietoverkossa Suomen lakien ja/tai kansainv�listen m��r�ysten
vastaisesti, Palveluntarjoajalla on oikeus v�litt�m�sti ilman eri
varoitusta sulkea Palvelu sek� pyydett�ess� antaa tietoa Asiakkaan
toiminnasta asiaa tutkiville viranomaisille.
4.7. Asiakas vastaa omilla sivuillaan olevan
sis�ll�n ja materiaalin oikeellisuudesta, laillisuudesta ja kaikista
tekij�noikeudellisista vastuista sek� v��rien tietojen korjaamisen
aiheuttamista kustannuksista.
4.8. Asiakas my�nt�� Palveluntarjoajalle
korvauksetta oikeuden editoida, kopioida, julkaista tai muutoin saattaa
yleis�n saataville Aineistoa, jonka Asiakas on Palvelussa tuonut
saataville. T�m� ei kuitenkaan koske Palvelussa yll�pidettyihin
s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�, jotka
ovat aina luottamuksellisia.
4.9. Asiakas on tietoinen siit�, ett� Palvelussa
olevat tai sit� kautta saavutettavat tietokoneohjelmat nauttivat
tekij�noikeussuojaa ja ett� tietokoneohjelmien kopiointi on
kielletty�. Palvelun muka-na/yhteydess�/kautta saavutettavien
tietokoneohjelmien, kuten shareware-ohjelmien osalta Asiakas vastaa
siit�, ett� ko. ohjelmiin liittyvi� k�ytt�-/lisenssi tms. ehtoja
noudatetaan.
4.10. Asiakas hankkii ja rakentaa itse kaikki AVENETin
Palvelun k�ytt�miseksi tarpeelliset sis�iset tietoverkot ja
tietoliikennev�lineet sek� vastaa kaikista Palvelun k�ytt�� varten
tarvittavista laitteista, yhteyksist� ja tuotteista ja niiden
laillisuudesta sek� niiden tarvittavasta suojaamisesta.
4.11. AVENET ei vastaa Asiakkaan omien tai muiden kuin
Palveluntarjoajan nimenomaisesti hyv�ksymien ohjelmien toimivuudesta
Palveluntarjoajan verkossa. Palveluntarjoajan lisensoimien verkon
hy�dynt�mist� varten Asiakkaalle luovutettujen ohjelmien
k�ytt�oikeus rajoittuu sopimuksen voimassaoloaikaan.
4.12. Oman tietokoneensa, tietoj�rjestelm�n,
l�hiverkon tai muun vastaa-van atk-laitteen tai -j�rjestelm�n
suojaamisesta huolehtii Asiakas itse. AVENET ei vastaa Palveluntarjoajan
v�lityksin mink��n muun tieto- tai televerkon kautta Asiakkaaseen tai
sen tietoj�rjestelmiin kohdistuvasta h�irinn�st� tai luvattomasta
k�yt�st�, luvattoman k�y-t�n yrityksist� tai muusta vastaavasta
seikasta.
4.13. Asiakkaan kotisivulla tulee olla AVENETin
logolla varustettu linkki Palveluntarjoajan kotisivulle www.avenet.fi.
Linkki on oltava sivuston avaussivulla. Linkin puuttuessa voidaan
Asiakkaan sivustot sulkea. Sivustojen uudelleenavaamisesta
Palveluntarjoaja veloittaa hinnastossa mainitun uudelleenavausmaksun.
4.14. Asiakas ei saa myyd�, v�litt�� tai muutoin
luovuttaa Palvelua tai sen osaa, ellei asiasta ole tehty erillist�
kirjallista sopimusta AVENETn kanssa.
4.15. Asiakas huolehtii AVENETin tiloissa olevan
omaisuutensa vakuuttamisesta.
4.16. Asiakas on velvollinen huolehtimaan siit�,
ett� AVENETilla on aina hallussaan Asiakkaan yhteystiedot ja
ilmoittamaan niiden muutoksista v�litt�m�sti Palveluntarjoajalle.
4.17. Asiakas on velvollinen palauttamaan AVENETille
kaiken Palveluntarjoajan Aineiston, mukaan lukien k�ytt�j�tunnuksen
ja muut tunnisteet sek� lopettamaan Palvelun k�ytt�misen
viivytyksett� t�m�n sopimuksen lakattua, tapahtuipa se mist� syyst�
tahansa.
4.18. Asiakas ei kuormita AVENETin palvelimia ja
verkkoyhteyksi� pit�m�ll� niiss� enemp�� tietoa kuin on erikseen
sovittu tai muutoinkaan k�ytt�m�ll� palvelimia tai verkkoa
normaalik�yt�n vastai-sesti.
4.19. Asiakas vapauttaa AVENETin kaikista
mahdollisista seuraamuksista, joita Asiakkaan toiminta Internet-verkossa
mahdollisesti aiheuttaa.
4.20. Asiakas on tietoinen siit�, ett� Internet
toimintaymp�rist�n� saattaa aiheuttaa Palvelun ja J�rjestelm�n
toimivuuteen puutteita ja ett� tietoturvallisuus muodostaa riskin
nykyisiss� tietoj�rjes-telmiss�. Asiakas vastaa itse oman
tietokoneensa, tietoj�rjestelm�n tai muun vastaavan atk-laitteen
suojauksesta.
5. MAKSUT, MAKSUEHDOT JA LASKUTUS
5.1. Asiakas maksaa k�ytt�maksut ja mahdolliset
asennus- ja avausmaksut kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Laskun maksamatta j�tt�minen ei ole irtisanominen.
5.2. AVENET laskuttaa hinnaston mukaiset maksut
nelj�nnesvuosittain etuk�teen tai vaihtoehtoi-sesti vuosittain
etuk�teen.
5.3. Ensimm�isen laskun yhteydess� laskutetaan
k�ytt�maksun lis�ksi my�s mahdolliset asennus-maksut.
5.4. AVENETilla on oikeus muuttaa hintoja ja
hintarakennetta. Asiakkaalle ilmoitetaan hinnanmuu-toksista yht�
kuukautta (1 kk) ennen uusien hintojen voimaan astumista s�hk�postitse
ja/tai AVENETin kotisivulla www.avenet.fi.
5.5. Lains��d�nn�llisist� tai verotuksellisista
syist� aiheutuvat hinnanmuutokset astuvat voimaan v�litt�m�sti.
5.6. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua voimassa
olevaan hinnastoon ja siihen ilmestyviin muutok-siin AVENETin
kotisivulla www.avenet.fi.
5.7. Mik�li Asiakkaan maksu viiv�styy, AVENETilla on
oikeus peri� laskussa mainitun er�p�iv�n j�lkeiselt� ajalta
voimassaolevan korkolain mukainen viiv�styskorko. L�hetetyst�
maksukehotuk-sesta Palveluntarjoajalla on oikeus peri� Asiakkaalta
hinnaston mukainen korvaus. Mik�li Asiakas ei ole suorittanut maksua
viimeist��n er�p�iv�n�, Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea
Asiakkaan tunnukset tilap�isesti. Palveluntarjoaja palauttaa
k�ytt�j�tunnukset ja muut tunnisteet k�ytt��n, kun maksamatta
oleva osuus on kokonaisuudessaan suoritettu ja tieto maksusuorituksesta
on rahalai-tokselta saapunut Palveluntarjoajalle. Tunnuksien uudelleen
avaamisesta Palveluntarjoaja perii hinnaston mukaisen avausmaksun.
5.8. Mik�li Asiakas ei ole maksanut laskuaan
viimeist��n maksumuistutuksen er�p�iv�n�, AVENETin saatava siirtyy
Suomen Perint�keskus Oy:n hoidettavaksi. Asiakassuhde irtisanoutuu 21
p�iv�n kuluttua perint��n siirrosta, jollei saatavaa ole suoritettu
sit� ennen perint�toimistosta l�he-tetyn laskun mukaisesti.
5.9. Veloitettuja k�ytt�maksuja ei palauteta.
5.10. Asiakassuhteen irtisanoutuessa my�s
asiakassuhteeseen kuuluvat tunnukset ja tunnisteet poistuvat, jolloin
my�s kaikki Asiakkaan aineisto palvelimilla tuhoutuu. T�m� tapahtuu
Asiakkaan vastuulla, eik� AVENET kanna mink��nlaista vastuuta t�st�
aiheutuneista v�litt�mist� tai v�lillisist� kustannuksista.
5.11. Asiakkaan on kirjallisesti ilmoitettava, mik�li
h�nen laskutusosoitteensa muuttuu.
6. SOPIMUSEHTOJEN MUUTTAMINEN
6.1. AVENETilla on oikeus muuttaa n�it� ehtoja ja
palvelun sis�lt�� sek� palvelusta peritt�vi� mak-suja
��ritapauksessa v�litt�m�sti, mik�li muutos katsotaan
v�ltt�m�tt�m�ksi. V�h�isi� muutoksia AVENET voi tehd�
ilmoituksetta. Olennaisista muutoksista on ilmoitettava Asiakkaalle
v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen muutosten voimaantuloa
s�hk�postitse ja/tai AVENETin kotisivulla www.avenet.fi.
6.2. AVENETilla on oikeus kehitt��, t�ydent��
tahi poistaa verk-konsa ominaisuuksia, palveluja ja palveluaikoja sek�
muuttaa niihin sis�ltyvi� ehtoja. AVENET ei vastaa Asiakkaalle t�st�
aiheutuvista kustannuksista.
6.3. N�ist� ehdoista poikkeavista yksitt�isen
sopimuksen ehdoista tulee sopia kirjallisesti. AVENETilla on oikeus
yksipuolisesti muuttaa sopimuksen ehtoja ja muutokset tulevat voimaan,
kun Palveluntarjoaja ilmoittaa siit� Palveluun liittyv�ll�
www-sivullaan ja ehdot ovat olleet Palvelussa viikon n�ht�vill�.
Mik�li Asiakas ei hyv�ksy muutosta, on h�nen ilmoitettava siit�
Palveluntarjoajalle kahden (2) viikon kuluessa siit�, kun muutos tuli
voimaan. T�ll�in Asiakkaan oikeus k�ytt�� Palvelua lakkaa ja
k�ytt�j�tunnus mit�t�id��n. Asiakkaan katsotaan joka tapauksessa
hyv�ksyneen muutok-set k�ytt�ess��n Palvelua saatuaan tiedon
muutoksesta.
7. TIETOSUOJA
7.1. AVENET rekister�i tiedot, jotka Asiakas
ilmoittaa itsest��n rekister�itymisen yhteydess�. Pal-veluntarjoaja
voi rekister�id� henkil�tietolain mukaisesti my�s muita tietoja
Asiakkaista. Henkil�tie-dot s�ilytet��n ainakin asiakassuhteen
voimassaolon ajan, mutta enint��n kolme (3) vuotta asia-kassuhteen
p��ttymisest�. Tietoja voidaan k�sitell� ja k�ytt�� Palveluun
liittyviin tarkoituksiin, tutki-mustoimintaan sek� Palveluntarjoajan
ja/tai sen yhteisty�kumppaneiden, mainostajien tms. mainon-nan ja/tai
suoramarkkinoinnin suuntaamiseen asiakastietojen perusteella
Palveluntarjoajan viestimien ja palvelujen kautta luovuttamatta
henkil�tietoja ulkopuoliselle taholle.
7.2. T�m�n sopimuksen ehdot hyv�ksym�ll� Asiakas
antaa AVENETille yksiselitteisen suostumuksen t�ss� kohdassa
tarkoitettujen henkil�tietojen k�sittelyyn ja k�ytt��n.
7.3. AVENET ei k�sittele arkaluonteisia
henkil�tietoja. Asiakkaalla on oikeus kielt�� tietojensa
luovuttaminen ja k�sittely suoramainontaa, et�myynti� ja muuta
suoramarkkinointia varten. Rekisterin pit�j�n� toimii AVENET
(Raatihuoneenkatu 5, 06100 PORVOO).
8. OIKEUDET AINEISTOON
8.1. AVENETin tuottaman Aineiston omistus- ja kaikki
muut oikeudet (k�sitt�en tekij�noikeudet ja muut
immateriaalioikeudet) kuuluvat AVENETille.
8.2. AVENETilla on oikeus suojata Asiakkaalle
suunnittelemansa web-sovellukset ja muut materiaalit sek� niiden
l�hdekoodit niin, ett� Asiakas ei p��se niihin k�siksi.
8.3. AVENET s�ilytt�� Asiakkaan toimittamaa
Aineistoa (mm. mainosaineisto) enint��n 14 p�iv��
toimitusp�iv�st� lukien, jonka j�lkeen Palveluntarjoajalla on oikeus
tuhota Asiakkaan toimittama Aineisto.
8.4. Palvelussa yll�pidettyihin
s�hk�postiviestipalveluihin talletetut s�hk�postiviestit poistetaan
palvelimelta samalla, kun irtisanominen astuu voimaan. AVENET ei vastaa
postien varmistuksesta, vaan vastuu silt� osin on Asiakkaalla.
8.5. Palveluun talletettu Aineisto tulee ilman eri
korvausta osaksi AVENETin s�hk�isi� tietokantoja ja se voidaan osana
tietokantoja julkaista ja saattaa yleis�n saataviin tietokantoja
julkaistaessa lukuun ottamatta Palvelussa yll�pidettyihin
s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�.
8.6. AVENETilla on oikeus julkaista ja saattaa
yleis�n saataviin Palveluun tallennettu Aineisto tai osa siit�
AVENETin julkaisemissa lehdiss� ja muissa painotuotteissa ja/tai muissa
s�hk�isiss� viestimiss� lukuun ottamatta Palvelussa yll�pidettyihin
s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�. Em.
s�hk�postiviesteiss� oleva aineisto j�� yksin postin l�hett�j�n
ja vastaanottajan tietoon.
9. YLIVOIMAINEN ESTE
9.1. Seuraavia seikkoja on pidett�v� ylivoimaisena
esteen� (force majeure), mik�li ne est�v�t sopimuksen t�ytt�misen
tai tekev�t sen kohtuuttoman vaikeaksi: ty�selkkaus ja kaikki muut
sellaiset seikat, joihin sopijapuolet eiv�t itse voi vaikuttaa, kuten
ty�voimassa tapahtuvat odottamattomat tapahtumat, tulipalo, sota,
liikekannallepano, pakko-otto, takavarikko, valuuttarajoitukset, kapina,
s�hk�katko ja h�iri� tele- ja/tai Internet-liikenteess�.
Sopijapuoli vapautuu velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa
vahingonkorvausta ylivoimaisen esteen vaikutusajaksi.
9.2. Ylivoimaisen esteen olemassaolosta, syyst� ja
sen lakkaamisesta on viipym�tt� ilmoitettava toiselle sopijapuolelle
s�hk�postilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi
ilmoittaa ylivoimaisesta esteest� my�s Palveluun liittyvill�
www-sivuillaan.
10. SOPIMUKSEN VOIMASSAOLO JA P��TTYMINEN
10.1. Sopimus on voimassa toistaiseksi ja se jatkuu
asiakkaan valitseman laskutusjakson mukaan joko kolme (3) tai
kaksitoista kuukautta (12 kk) kerrallaan. Sopimus tulee irtisanoa
kirjallisesti v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen laskutusjakson
p��ttymist�. Kirjallisen irtisanomisilmoituksen on oltava AVENETin
toimistossa v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen kunkin
laskutusjakson p��ttymist�.
10.2. S�hk�postitse, suullisesti tai puhelimitse
tehty irtisanominen ei ole p�tev� eik� johda toimenpiteisiin.
10.3. AVENETilla on oikeus purkaa sopimus
v�litt�m�sti kesken sen voimassaolon, mik�li Asiakas rikkoo
olennaisesti n�it� sopimusehtoja tai jos asiakkaan omaisuus on
m��r�tty luovutettavaksi konkurssiin tai selvitystilaan, Asiakas on
todettu ulosmittauksessa varattomaksi, Asiakas k�ytt�� tietoverkkoa
laittomaan tai hyv�n tavan vastaiseen toimintaan tai jos Asiakas
k�ytt�� Palvelua sopimattomalla tavalla.
10.4. Asiakkaalla on oikeus purkaa liittymissopimus
p��ttym��n v�litt�m�sti, mik�li AVENET ei kykene asianmukaisesti
hoitamaan tietoverkkoa ja t�st� aiheutuu Asiakkaalle jatkuvasti
olennaista haittaa. Asiakkaan on t�ss� tapauksessa osoitettava
todistettavasti haitan olemassaolo ja toimitettava siit� kirjallinen
selvitys 14 p�iv�n kuluessa Palveluntarjoajalle. Kirjallisen
ilmoituksen saapumisesta lukien kahden (2) viikon kuluessa
Palveluntarjoajalla on oikeus korjata t�m� haitta.
10.5. Jos Asiakas irtisanoo sopimuksen, h�nen
tunnuksensa ja tunnisteensa poistetaan AVENETin palvelimelta AVENETin
sopivaksi katsomalla aikataululla; ei kuitenkaan ennen irtisanomisajan
umpeutumista, ellei Asiakas ole sit� nimenomaisesti kirjallisesti
pyyt�nyt.
10.6. Mik�li AVENET irtisanoo sopimuksen, saamatta
j��neest� Palvelusta etuk�teen maksettu hinta palautetaan rahana
ilman korkoa tai k�ytet��n mahdollisesta sopimuksen ehtojen
rikkomisesta syntyneen asiakkaan maksuvelvoitteen maksamiseen. Mik�li
Asiakas irtisanoo sopimuksen, saamatta j��neest� palvelusta
etuk�teen maksettua hintaa ei palauteta, ellei Palveluntarjoaja pid�
sit� aiheellisena. Liittymismaksua ei palauteta
10.7. Mik�li sopimuksen noudattaminen estyy t�ysin
AVENETista riippumattomasta syyst�, AVENETilla on oikeus keskeytt��
ilman korvausvelvollisuutta Palvelun toimittaminen esteen keston ajaksi.
11. SOPIMUKSEN SIIRT�MINEN
11.1. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirt�� t�t�
sopimusta edelleen. AVENETilla on oikeus siirt�� t�m� sopimus
toiselle tietoverkon yll�pit�j�lle. AVENET vastaa siirrosta
huolimatta t�m�n sopimuksen velvoitteista, kunnes Asiakas on
kirjallisesti hyv�ksynyt verkon uuden yll�pit�j�n.
12. ERIMIELISYYDET
12.1. T�st� sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet
ratkaistaan ensisijaisesti asianosaisten keskin�isin neuvotteluin.
Mik�li t�ss� ei onnistuta, erimielisyydet k�sitell��n Porvoon
k�r�j�oikeudessa.