YLEISET SOPIMUSEHDOT

01.01.2002

1. YLEIST�

1.1. AVENETin tuotteilla sek� verkkopalveluilla (esim. p��sy, katselu ja selailu) ja muilla palveluilla tarkoitetaan niit� AVENETin maksullisia ja maksuttomia palveluja (j�ljemp�n� Palvelu), joiden k�yt-t�minen on mahdollista n�iden sopimusehtojen nojalla.

1.2. Asiakas (j�ljemp�n� Asiakas) on luonnollinen tai juridinen henkil�, jolla on n�iden sopimuseh-tojen mukainen oikeus k�ytt�� Palvelua.

1.3. AVENET (j�ljemp�n� AVENET tai Palveluntarjoaja) on n�iss� sopimusehdoissa tarkoitettu Palvelun ja Aineiston omistaja, haltija, v�litt�j� tai myyj�. AVENET toimii Edupolin liiketoimintayksik-k�n�. Edupoli kuuluu It�-Uudenmaan koulutuskuntayhtym��n.

1.4. Aineistolla (j�ljemp�n� Aineisto) tarkoitetaan miss� tahansa muodossa olevaa AVENETin ai-neistoa, kuten artikkeleita, ilmoituksia, kuvia, mainoksia, myyntiesitteit�, piirroksia, ��nt� yms. Ai-neisto voi olla AVENETin, Asiakkaan tai kolmannen tahon AVENETille tuottamaa.

1.5. J�rjestelm�ll� (j�ljemp�n� J�rjestelm�) tarkoitetaan laitteistoja, palvelimia ja ohjelmistoja, joilla AVENET yll�pit�� Palvelua.

1.6. AVENET my�nt�� Asiakkaalle oikeuden k�ytt�� rakentamaansa ja yll�pit�m��ns� tietoverkkoa n�ist� sopimusehdoista ilmenevill� ehdoilla.

1.7. Hankkimalla mink� tahansa AVENETin tuotteen tai palvelun Asiakas vahvistaa AVENETin Palvelun tilauksen. Samalla Asiakas vahvistaa perehtyneens� AVENETin sopimusehtoihin, hyv�k-syv�ns� ne sek� sitoutuvansa niit� noudattamaan.

1.8. Voimassa olevat sopimisehdot julkaistaan AVENETin kotisivulla osoitteessa www.avenet.fi. Sivulla olevat sopimusehdot korvaavat aina kaikki edelliset. Asiakas on velvollinen tutustumaan kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

1.9. N�iss� sopimusehdoissa mainittu 'kirjallisesti' tarkoittaa yhteydenottoa joko kirjeell� tai faksilla, ellei muuta ole erikseen mainittu.

2. SOPIMUKSEN SYNTY

2.1. Asiakkaan taholta sopimus tulee voimaan, kun Asiakas on hyv�ksynyt n�m� sopimusehdot ja t�ytt�nyt Palvelun hankinnassa tarvittavat tiedot AVENETin Palveluun liittyvill� www-sivuilla ja re-kister�itynyt AVENETiin tai muulla AVENETin kanssa erikseen sovittavalla tavalla. Asiakas on re-kister�itynyt, kun Palveluntarjoaja on my�nt�nyt Asiakkaalle salasanan. Palveluntarjoajan taholta sopimus tulee voimaan, kun Asiakkaan rekister�ityminen Palveluun on hyv�ksytty.

2.2. AVENETin Asiakkaalleen l�hett�m�n laskun maksaminen tarkoittaa my�s n�iden sopimuseh-tojen hyv�ksymist�.

3. AVENETIN OIKEUDET, VELVOLLISUUDET JA VASTUUT

3.1. AVENET toimittaa Asiakkaalle verkon k�ytt��n tarvittavat k�ytt�j�tunnukset, salasanat sek� muut tarpeelliset tunnisteet. Palveluntarjoajalla on my�s oikeus muuttaa asiakkaan k�ytt�j�tunnusta, verkko-osoitetta, s�hk�postiosoitetta, salasanaa tai Internetin osoitetietoja tai muita tietoverkkoliitty-m�n k�ytt��n tarvittavia tai liitett�vi� tietoja, mik�li ne aiheuttavat ristiriitaisuuksia tai p��llekk�isyyk-si� Palveluntarjoajan tietoj�rjestelm�ss� tai eiv�t noudata hyv�� tapaa.

3.2. AVENETilla on oikeus, mutta ei velvollisuutta tarkastaa, muuttaa tai kielt�� sopimattomaksi katsomansa Aineiston julkaiseminen, erityisesti mik�li Aineisto on lakien, hyv�n tavan tai markki-nointis��nn�sten vastaista.

3.3. Maksullisten Palvelujen osalta AVENETilla on oikeus tarkistaa Asiakkaan luottotiedot ja harkin-tansa mukaan vaatia Asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Asiakkaana olevalta juridiselta henkil�lt� voidaan vaatia LY-tunnus tai vastaava rekisterinumero.

3.4. AVNETilla on oikeus tuottaa Palvelu parhaaksi katsomallaan tavalla ja muuttaa Palvelun sis�l-t��. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa etuk�teen Palveluun liittyv�ll� www-sivulla tai Asiakkaan laskutus- tai s�hk�postiosoitteeseen. Ilmoitusvelvollisuus ei koske teknisi� muutoksia, kuten laitteistojen tai ohjelmistojen p�ivityksi�.

3.5. AVENETilla on oikeus tilap�isesti keskeytt�� Palvelu, jos se on v�ltt�m�t�nt� Palvelun, sen teknisen muutoksen tai uudistamisen vuoksi tai yleisen tietoliikenneverkon asennus-, muutos- ja huoltot�iden vuoksi tai mik�li lait, asetukset, viranomaisten m��r�ykset, ohjeet tai lausunnot taikka alan keskeisten j�rjest�jen suositukset t�t� edellytt�v�t. Palveluntarjoaja
pyrkii siihen, ett� keskeytys ei jatku tarpeettoman kauan ja ett� siit� aiheutuvat haitat j��v�t mahdol-lisimman v�h�isiksi. Palveluntarjoaja pyrkii ilmoittamaan etuk�teen keskeytyksest�.

3.6. AVENET ei vastaa J�rjestelm�n teknisten vikojen, huoltojen tai asennust�iden aiheuttamista katkoksista, tietoliikenneh�iri�ist� eik� niist� mahdollisesti aiheutuvasta tiedon tms. muuttumisesta tai katoamisesta. Palveluntarjoaja pyrkii pit�m��n Internet-verkon omalta osaltaan h�iri�tt�m�n�.

3.7. AVENET vastaa vain vahingoista, joiden osoitetaan johtuvan sen omasta tahallisesta tai t�rke-�n tuottamuksellisesta menettelyst�. Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu kuitenkin Asiakkaan enint��n yhden kuukauden (1 kk) ajalta maksaman Palvelun hintaan. Vahingonkorvausta on vaadittava Pal-veluntarjoajalta kirjallisesti kuukauden (1 kk) kuluessa siit�, kun vahingonkorvauksen perusteena olevasta virheest� ilmoitettiin tai viiv�stystapauksessa siit�, kun toimitus tapahtui.

3.8. V�lillisi�, varallisuuteen tai taloudellisiin menetyksiin kohdistuvia, ennalta arvaamattomia, yll�t-t�vi� tai ylivoimaista estett� (force majeure) tarkoittavia, samoin kuin kolmansiin osapuoliin kohdis-tuvia vahinkoja Palveluntarjoaja ei korvaa.

3.9. AVENETin korvausvelvollisuus k�sitt�� Palveluntarjoajan omasta virheest� Asiakkaalle aiheu-tuneen v�litt�m�n henkil�- ja esinevahingon. V�lillisen vahingon Palveluntarjoaja on kuitenkin vel-vollinen korvaamaan vain, jos virhe tai vahinko johtuu huolimattomuudesta Palveluntarjoajan puo-lella. Kuluttaja-asiakkaalle aiheutuneet vahingot korvataan t�ss� sopimuksessa mainituin tavoin, ottaen huomioon kuitenkin pakottavat kuluttajasuojalains��d�nn�n m��r�ykset.

3.10. Maksuttomien palveluiden osalta AVENET ei vastaa Asiakkaalle aiheutuvia v�litt�mi� eik� v�lillisi� vahinkoja.

3.11. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelussa esitettyjen tai sen kautta saavutettavien tietojen oikeellisuudesta tai luotettavuudesta tai Palvelussa kaupan pidett�vien tai v�litett�vien tuotteiden tai palvelusten virheett�myydest� tai niit� koskevien tietojen oikeellisuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelussa olevien mielipide- ja keskustelupalstojen sis�ll�st�.

3.12. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaan k�ytt�mien laitteiden tai ohjelmien toimivuudesta ja yhteensopivuudesta Palveluun.

3.13. AVENET ei vastaa konsultointivirheist� eik� kolmansien osapuolten virheist�.

3.14. AVENET ei vastaa tietoverkon palvelujen, tietojen eik� muun saatavan informaation sis�ll�st� tai toimivuudesta eik� n�iss� esiintyvist� tai n�ist� aiheutuvista h�iri�ist�. Palveluntarjoaja ei my�sk��n vastaa tietoverkosta tulevasta asiakkaaseen, tietoj�rjestelm��n tai palvelimen sis�lt��n kohdistuvasta h�irinn�st� tai Palvelun luvattomasta k�yt�st�, luvattoman k�yt�n yrityksest� tai jostain n�ihin rinnastettavasta.

3.15. AVENET ei vastaa asiakkaan palvelimen sis�ll�n laillisuudesta.

3.16. AVENETilla on oikeus tehd� varmuuskopioita siit� datasta, jota sen koneilla ja verkossa on.

3.17. AVENETilla on velvollisuus ilmoittaa sopimusmuutosehdotuksista ja muutoksista omilla sivuillaan osoitteessa www.avenet.fi ja samassa yhteydess� ilmoittaa, milloin muutokset astuvat voimaan.

3.18. AVENET pyrkii huolehtimaan siit�, ett� Palvelu t�ytt�� kohtuulliset tietoturvallisuusvaatimukset, mutta ei vastaa tietoturvallisuuden puutteiden eik� tietoturvariskien kuten tietokonevirusten Asiakkaille aiheuttamista vahingoista.

4. ASIAKKAAN OIKEUDET, VELVOLLISUUDET JA VASTUUT

4.1. Ainoastaan olemassa olevalla luonnollisella tai juridisella henkil�ll� on oikeus rekister�ity� Asiak-kaaksi. Luonnollisen henkil�n rekister�itymisen edellytyksen� maksullisiin palveluihin on v�hint��n 15 vuoden ik�. Alle 18-vuotiaalta tai muutoin vajaavaltaiselta edellytet��n maksullisten Palveluiden ostamiseen holhoojan suostumus tai ett� oikeustoimi on olosuhteisiin n�hden tavanomainen ja merkitykselt��n v�h�inen tai ett� oikeustoimi tehd��n vajaavaltaisen omalla ty�ll� ansaitsemilla varoilla.

4.2. Asiakas saa k�ytt��ns� AVENETilta k�ytt�j�tunnukset, salasanat ja n�ihin verrattavat muut mahdolliset tunnistetiedot. Asiakas vastaa siit�, ett� n�m� eiv�t miss��n tilanteessa joudu ulkopuolisten k�ytt��n. AVENET ei vastaa asiakkaan k�ytt�j�tunnuksen ja/tai salasanan paljastumisesta aiheutuvaa vahinkoa, ellei paljastuminen ole johtunut AVENETin omasta laiminly�nnist�. K�ytt�j�tunnuksen haltija on vastuussa k�ytt�j�tunnuksellaan tehdyst� tietoliikenteest�.

4.3. Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, levitt�m�tt�, l�hett�m�tt� tai v�litt�m�tt� Palvelussa Aineistoa, joka on lain ja/tai hyv�n tavan vastaista, yllytt�� t�llaiseen toimintaan tai edist�� sit�. Asiakas vastaa siit�, ett� Asiakas ei tallenna, levit�, l�het� tai v�lit� Palvelussa tai Palvelun kautta tekij�noikeudella, tavaramerkkioikeudella tai muulla immateriaalioikeudella suojattua Aineistoa ilman tekij�n tai oikeudenhaltijan lupaa. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan em. verkkoon tuottamaansa Aineistoon liittyvist� riitaisuuksista ja niist� aiheutuvista kustannuksista ja korvauksista.

4.4. Asiakas vastaa siit�, ett� h�nen Palvelussa tai Palvelun kautta myyt�v�ksi, lainattavaksi, vuokrattavaksi tms. tarjoamansa tavarat ja palvelut eiv�t ole lain ja/tai hyv�n tavan vastaisia ja ett� h�nell� on oikeus mainittuun toimintaan.

4.5. Palvelu sis�lt�� tekij�noikeudella, tavaramerkkioikeudella ja muilla oikeuksilla suojattua Aineistoa. Palvelu sellaisenaan on suojattu tekij�noikeudella Suomessa voimassa olevan tekij�noikeuslain mukaan. Asiakkaalla ei ole ilman tekij�n, oikeudenhaltijan ja Palveluntarjoajan nimenomaista kirjallista lupaa oikeutta valmistaa Aineistosta muutettuna tai muuttamattomana kappaleita, esitt�� julkisesti, tarjota kappaletta myyt�v�ksi, vuokrattavaksi tai lainattavaksi taikka Aineistoa muutettuna tai muuttamattomana muutoin levitt�� yleis�n keskuuteen tai n�ytt�� julkisesti tai muuten kaupallisesti hy�dynt�� Aineistoa.

4.6. Asiakas k�ytt�� tietoverkkoa omalla vastuullaan sek� vastaa omasta toiminnastaan tietoverkossa lain ja hyvien tapojen mukaisesti. AVENETilla on oikeus poistaa Aineisto, jos se loukkaa tekij�noikeuksia, hyv�� tapaa, kansainv�lisi� m��r�yksi� tai lain m��r�yksi� tai jos materiaali aiheuttaa haittaa Palveluntarjoajan liiketoiminnalle. Mik�li Asiakas toimii tietoverkossa Suomen lakien ja/tai kansainv�listen m��r�ysten vastaisesti, Palveluntarjoajalla on oikeus v�litt�m�sti ilman eri varoitusta sulkea Palvelu sek� pyydett�ess� antaa tietoa Asiakkaan toiminnasta asiaa tutkiville viranomaisille.

4.7. Asiakas vastaa omilla sivuillaan olevan sis�ll�n ja materiaalin oikeellisuudesta, laillisuudesta ja kaikista tekij�noikeudellisista vastuista sek� v��rien tietojen korjaamisen aiheuttamista kustannuksista.

4.8. Asiakas my�nt�� Palveluntarjoajalle korvauksetta oikeuden editoida, kopioida, julkaista tai muutoin saattaa yleis�n saataville Aineistoa, jonka Asiakas on Palvelussa tuonut saataville. T�m� ei kuitenkaan koske Palvelussa yll�pidettyihin s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�, jotka ovat aina luottamuksellisia.

4.9. Asiakas on tietoinen siit�, ett� Palvelussa olevat tai sit� kautta saavutettavat tietokoneohjelmat nauttivat tekij�noikeussuojaa ja ett� tietokoneohjelmien kopiointi on kielletty�. Palvelun muka-na/yhteydess�/kautta saavutettavien tietokoneohjelmien, kuten shareware-ohjelmien osalta Asiakas vastaa siit�, ett� ko. ohjelmiin liittyvi� k�ytt�-/lisenssi tms. ehtoja noudatetaan.

4.10. Asiakas hankkii ja rakentaa itse kaikki AVENETin Palvelun k�ytt�miseksi tarpeelliset sis�iset tietoverkot ja tietoliikennev�lineet sek� vastaa kaikista Palvelun k�ytt�� varten tarvittavista laitteista, yhteyksist� ja tuotteista ja niiden laillisuudesta sek� niiden tarvittavasta suojaamisesta.

4.11. AVENET ei vastaa Asiakkaan omien tai muiden kuin Palveluntarjoajan nimenomaisesti hyv�ksymien ohjelmien toimivuudesta Palveluntarjoajan verkossa. Palveluntarjoajan lisensoimien verkon hy�dynt�mist� varten Asiakkaalle luovutettujen ohjelmien k�ytt�oikeus rajoittuu sopimuksen voimassaoloaikaan.

4.12. Oman tietokoneensa, tietoj�rjestelm�n, l�hiverkon tai muun vastaa-van atk-laitteen tai -j�rjestelm�n suojaamisesta huolehtii Asiakas itse. AVENET ei vastaa Palveluntarjoajan v�lityksin mink��n muun tieto- tai televerkon kautta Asiakkaaseen tai sen tietoj�rjestelmiin kohdistuvasta h�irinn�st� tai luvattomasta k�yt�st�, luvattoman k�y-t�n yrityksist� tai muusta vastaavasta seikasta.

4.13. Asiakkaan kotisivulla tulee olla AVENETin logolla varustettu linkki Palveluntarjoajan kotisivulle www.avenet.fi. Linkki on oltava sivuston avaussivulla. Linkin puuttuessa voidaan Asiakkaan sivustot sulkea. Sivustojen uudelleenavaamisesta Palveluntarjoaja veloittaa hinnastossa mainitun uudelleenavausmaksun.

4.14. Asiakas ei saa myyd�, v�litt�� tai muutoin luovuttaa Palvelua tai sen osaa, ellei asiasta ole tehty erillist� kirjallista sopimusta AVENETn kanssa.

4.15. Asiakas huolehtii AVENETin tiloissa olevan omaisuutensa vakuuttamisesta.

4.16. Asiakas on velvollinen huolehtimaan siit�, ett� AVENETilla on aina hallussaan Asiakkaan yhteystiedot ja ilmoittamaan niiden muutoksista v�litt�m�sti Palveluntarjoajalle.

4.17. Asiakas on velvollinen palauttamaan AVENETille kaiken Palveluntarjoajan Aineiston, mukaan lukien k�ytt�j�tunnuksen ja muut tunnisteet sek� lopettamaan Palvelun k�ytt�misen viivytyksett� t�m�n sopimuksen lakattua, tapahtuipa se mist� syyst� tahansa.

4.18. Asiakas ei kuormita AVENETin palvelimia ja verkkoyhteyksi� pit�m�ll� niiss� enemp�� tietoa kuin on erikseen sovittu tai muutoinkaan k�ytt�m�ll� palvelimia tai verkkoa normaalik�yt�n vastai-sesti.

4.19. Asiakas vapauttaa AVENETin kaikista mahdollisista seuraamuksista, joita Asiakkaan toiminta Internet-verkossa mahdollisesti aiheuttaa.

4.20. Asiakas on tietoinen siit�, ett� Internet toimintaymp�rist�n� saattaa aiheuttaa Palvelun ja J�rjestelm�n toimivuuteen puutteita ja ett� tietoturvallisuus muodostaa riskin nykyisiss� tietoj�rjes-telmiss�. Asiakas vastaa itse oman tietokoneensa, tietoj�rjestelm�n tai muun vastaavan atk-laitteen suojauksesta.

5. MAKSUT, MAKSUEHDOT JA LASKUTUS

5.1. Asiakas maksaa k�ytt�maksut ja mahdolliset asennus- ja avausmaksut kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Laskun maksamatta j�tt�minen ei ole irtisanominen.

5.2. AVENET laskuttaa hinnaston mukaiset maksut nelj�nnesvuosittain etuk�teen tai vaihtoehtoi-sesti vuosittain etuk�teen.

5.3. Ensimm�isen laskun yhteydess� laskutetaan k�ytt�maksun lis�ksi my�s mahdolliset asennus-maksut.

5.4. AVENETilla on oikeus muuttaa hintoja ja hintarakennetta. Asiakkaalle ilmoitetaan hinnanmuu-toksista yht� kuukautta (1 kk) ennen uusien hintojen voimaan astumista s�hk�postitse ja/tai AVENETin kotisivulla www.avenet.fi.

5.5. Lains��d�nn�llisist� tai verotuksellisista syist� aiheutuvat hinnanmuutokset astuvat voimaan v�litt�m�sti.

5.6. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua voimassa olevaan hinnastoon ja siihen ilmestyviin muutok-siin AVENETin kotisivulla www.avenet.fi.

5.7. Mik�li Asiakkaan maksu viiv�styy, AVENETilla on oikeus peri� laskussa mainitun er�p�iv�n j�lkeiselt� ajalta voimassaolevan korkolain mukainen viiv�styskorko. L�hetetyst� maksukehotuk-sesta Palveluntarjoajalla on oikeus peri� Asiakkaalta hinnaston mukainen korvaus. Mik�li Asiakas ei ole suorittanut maksua viimeist��n er�p�iv�n�, Palveluntarjoajalla on oikeus sulkea Asiakkaan tunnukset tilap�isesti. Palveluntarjoaja palauttaa k�ytt�j�tunnukset ja muut tunnisteet k�ytt��n, kun maksamatta oleva osuus on kokonaisuudessaan suoritettu ja tieto maksusuorituksesta on rahalai-tokselta saapunut Palveluntarjoajalle. Tunnuksien uudelleen avaamisesta Palveluntarjoaja perii hinnaston mukaisen avausmaksun.

5.8. Mik�li Asiakas ei ole maksanut laskuaan viimeist��n maksumuistutuksen er�p�iv�n�, AVENETin saatava siirtyy Suomen Perint�keskus Oy:n hoidettavaksi. Asiakassuhde irtisanoutuu 21 p�iv�n kuluttua perint��n siirrosta, jollei saatavaa ole suoritettu sit� ennen perint�toimistosta l�he-tetyn laskun mukaisesti.

5.9. Veloitettuja k�ytt�maksuja ei palauteta.

5.10. Asiakassuhteen irtisanoutuessa my�s asiakassuhteeseen kuuluvat tunnukset ja tunnisteet poistuvat, jolloin my�s kaikki Asiakkaan aineisto palvelimilla tuhoutuu. T�m� tapahtuu Asiakkaan vastuulla, eik� AVENET kanna mink��nlaista vastuuta t�st� aiheutuneista v�litt�mist� tai v�lillisist� kustannuksista.

5.11. Asiakkaan on kirjallisesti ilmoitettava, mik�li h�nen laskutusosoitteensa muuttuu.

6. SOPIMUSEHTOJEN MUUTTAMINEN

6.1. AVENETilla on oikeus muuttaa n�it� ehtoja ja palvelun sis�lt�� sek� palvelusta peritt�vi� mak-suja ��ritapauksessa v�litt�m�sti, mik�li muutos katsotaan v�ltt�m�tt�m�ksi. V�h�isi� muutoksia AVENET voi tehd� ilmoituksetta. Olennaisista muutoksista on ilmoitettava Asiakkaalle v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen muutosten voimaantuloa s�hk�postitse ja/tai AVENETin kotisivulla www.avenet.fi.

6.2. AVENETilla on oikeus kehitt��, t�ydent�� tahi poistaa verk-konsa ominaisuuksia, palveluja ja palveluaikoja sek� muuttaa niihin sis�ltyvi� ehtoja. AVENET ei vastaa Asiakkaalle t�st� aiheutuvista kustannuksista.

6.3. N�ist� ehdoista poikkeavista yksitt�isen sopimuksen ehdoista tulee sopia kirjallisesti. AVENETilla on oikeus yksipuolisesti muuttaa sopimuksen ehtoja ja muutokset tulevat voimaan, kun Palveluntarjoaja ilmoittaa siit� Palveluun liittyv�ll� www-sivullaan ja ehdot ovat olleet Palvelussa viikon n�ht�vill�. Mik�li Asiakas ei hyv�ksy muutosta, on h�nen ilmoitettava siit� Palveluntarjoajalle kahden (2) viikon kuluessa siit�, kun muutos tuli voimaan. T�ll�in Asiakkaan oikeus k�ytt�� Palvelua lakkaa ja k�ytt�j�tunnus mit�t�id��n. Asiakkaan katsotaan joka tapauksessa hyv�ksyneen muutok-set k�ytt�ess��n Palvelua saatuaan tiedon muutoksesta.

7. TIETOSUOJA

7.1. AVENET rekister�i tiedot, jotka Asiakas ilmoittaa itsest��n rekister�itymisen yhteydess�. Pal-veluntarjoaja voi rekister�id� henkil�tietolain mukaisesti my�s muita tietoja Asiakkaista. Henkil�tie-dot s�ilytet��n ainakin asiakassuhteen voimassaolon ajan, mutta enint��n kolme (3) vuotta asia-kassuhteen p��ttymisest�. Tietoja voidaan k�sitell� ja k�ytt�� Palveluun liittyviin tarkoituksiin, tutki-mustoimintaan sek� Palveluntarjoajan ja/tai sen yhteisty�kumppaneiden, mainostajien tms. mainon-nan ja/tai suoramarkkinoinnin suuntaamiseen asiakastietojen perusteella Palveluntarjoajan viestimien ja palvelujen kautta luovuttamatta henkil�tietoja ulkopuoliselle taholle.

7.2. T�m�n sopimuksen ehdot hyv�ksym�ll� Asiakas antaa AVENETille yksiselitteisen suostumuksen t�ss� kohdassa tarkoitettujen henkil�tietojen k�sittelyyn ja k�ytt��n.

7.3. AVENET ei k�sittele arkaluonteisia henkil�tietoja. Asiakkaalla on oikeus kielt�� tietojensa luovuttaminen ja k�sittely suoramainontaa, et�myynti� ja muuta suoramarkkinointia varten. Rekisterin pit�j�n� toimii AVENET (Raatihuoneenkatu 5, 06100 PORVOO).

8. OIKEUDET AINEISTOON

8.1. AVENETin tuottaman Aineiston omistus- ja kaikki muut oikeudet (k�sitt�en tekij�noikeudet ja muut immateriaalioikeudet) kuuluvat AVENETille.

8.2. AVENETilla on oikeus suojata Asiakkaalle suunnittelemansa web-sovellukset ja muut materiaalit sek� niiden l�hdekoodit niin, ett� Asiakas ei p��se niihin k�siksi.

8.3. AVENET s�ilytt�� Asiakkaan toimittamaa Aineistoa (mm. mainosaineisto) enint��n 14 p�iv�� toimitusp�iv�st� lukien, jonka j�lkeen Palveluntarjoajalla on oikeus tuhota Asiakkaan toimittama Aineisto.

8.4. Palvelussa yll�pidettyihin s�hk�postiviestipalveluihin talletetut s�hk�postiviestit poistetaan palvelimelta samalla, kun irtisanominen astuu voimaan. AVENET ei vastaa postien varmistuksesta, vaan vastuu silt� osin on Asiakkaalla.

8.5. Palveluun talletettu Aineisto tulee ilman eri korvausta osaksi AVENETin s�hk�isi� tietokantoja ja se voidaan osana tietokantoja julkaista ja saattaa yleis�n saataviin tietokantoja julkaistaessa lukuun ottamatta Palvelussa yll�pidettyihin s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�.

8.6. AVENETilla on oikeus julkaista ja saattaa yleis�n saataviin Palveluun tallennettu Aineisto tai osa siit� AVENETin julkaisemissa lehdiss� ja muissa painotuotteissa ja/tai muissa s�hk�isiss� viestimiss� lukuun ottamatta Palvelussa yll�pidettyihin s�hk�postiviestipalveluihin talletettuja s�hk�postiviestej�. Em. s�hk�postiviesteiss� oleva aineisto j�� yksin postin l�hett�j�n ja vastaanottajan tietoon.

9. YLIVOIMAINEN ESTE

9.1. Seuraavia seikkoja on pidett�v� ylivoimaisena esteen� (force majeure), mik�li ne est�v�t sopimuksen t�ytt�misen tai tekev�t sen kohtuuttoman vaikeaksi: ty�selkkaus ja kaikki muut sellaiset seikat, joihin sopijapuolet eiv�t itse voi vaikuttaa, kuten ty�voimassa tapahtuvat odottamattomat tapahtumat, tulipalo, sota, liikekannallepano, pakko-otto, takavarikko, valuuttarajoitukset, kapina, s�hk�katko ja h�iri� tele- ja/tai Internet-liikenteess�. Sopijapuoli vapautuu velvoitteistaan ja velvollisuudesta maksaa vahingonkorvausta ylivoimaisen esteen vaikutusajaksi.

9.2. Ylivoimaisen esteen olemassaolosta, syyst� ja sen lakkaamisesta on viipym�tt� ilmoitettava toiselle sopijapuolelle s�hk�postilla tai muutoin kirjallisesti. Palveluntarjoaja voi ilmoittaa ylivoimaisesta esteest� my�s Palveluun liittyvill� www-sivuillaan.

10. SOPIMUKSEN VOIMASSAOLO JA P��TTYMINEN

10.1. Sopimus on voimassa toistaiseksi ja se jatkuu asiakkaan valitseman laskutusjakson mukaan joko kolme (3) tai kaksitoista kuukautta (12 kk) kerrallaan. Sopimus tulee irtisanoa kirjallisesti v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen laskutusjakson p��ttymist�. Kirjallisen irtisanomisilmoituksen on oltava AVENETin toimistossa v�hint��n yht� kuukautta (1 kk) ennen kunkin laskutusjakson p��ttymist�.

10.2. S�hk�postitse, suullisesti tai puhelimitse tehty irtisanominen ei ole p�tev� eik� johda toimenpiteisiin.

10.3. AVENETilla on oikeus purkaa sopimus v�litt�m�sti kesken sen voimassaolon, mik�li Asiakas rikkoo olennaisesti n�it� sopimusehtoja tai jos asiakkaan omaisuus on m��r�tty luovutettavaksi konkurssiin tai selvitystilaan, Asiakas on todettu ulosmittauksessa varattomaksi, Asiakas k�ytt�� tietoverkkoa laittomaan tai hyv�n tavan vastaiseen toimintaan tai jos Asiakas k�ytt�� Palvelua sopimattomalla tavalla.

10.4. Asiakkaalla on oikeus purkaa liittymissopimus p��ttym��n v�litt�m�sti, mik�li AVENET ei kykene asianmukaisesti hoitamaan tietoverkkoa ja t�st� aiheutuu Asiakkaalle jatkuvasti olennaista haittaa. Asiakkaan on t�ss� tapauksessa osoitettava todistettavasti haitan olemassaolo ja toimitettava siit� kirjallinen selvitys 14 p�iv�n kuluessa Palveluntarjoajalle. Kirjallisen ilmoituksen saapumisesta lukien kahden (2) viikon kuluessa Palveluntarjoajalla on oikeus korjata t�m� haitta.

10.5. Jos Asiakas irtisanoo sopimuksen, h�nen tunnuksensa ja tunnisteensa poistetaan AVENETin palvelimelta AVENETin sopivaksi katsomalla aikataululla; ei kuitenkaan ennen irtisanomisajan umpeutumista, ellei Asiakas ole sit� nimenomaisesti kirjallisesti pyyt�nyt.

10.6. Mik�li AVENET irtisanoo sopimuksen, saamatta j��neest� Palvelusta etuk�teen maksettu hinta palautetaan rahana ilman korkoa tai k�ytet��n mahdollisesta sopimuksen ehtojen rikkomisesta syntyneen asiakkaan maksuvelvoitteen maksamiseen. Mik�li Asiakas irtisanoo sopimuksen, saamatta j��neest� palvelusta etuk�teen maksettua hintaa ei palauteta, ellei Palveluntarjoaja pid� sit� aiheellisena. Liittymismaksua ei palauteta

10.7. Mik�li sopimuksen noudattaminen estyy t�ysin AVENETista riippumattomasta syyst�, AVENETilla on oikeus keskeytt�� ilman korvausvelvollisuutta Palvelun toimittaminen esteen keston ajaksi.

11. SOPIMUKSEN SIIRT�MINEN

11.1. Asiakkaalla ei ole oikeutta siirt�� t�t� sopimusta edelleen. AVENETilla on oikeus siirt�� t�m� sopimus toiselle tietoverkon yll�pit�j�lle. AVENET vastaa siirrosta huolimatta t�m�n sopimuksen velvoitteista, kunnes Asiakas on kirjallisesti hyv�ksynyt verkon uuden yll�pit�j�n.

12. ERIMIELISYYDET

12.1. T�st� sopimuksesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti asianosaisten keskin�isin neuvotteluin. Mik�li t�ss� ei onnistuta, erimielisyydet k�sitell��n Porvoon k�r�j�oikeudessa.

 

VANHAT SOPIMUSEHDOT (voimassa 31.12.2001)

AVENET INFO